France 2

France 2 (pronounced [fʁɑ̃s dø]) is a French public national television channel. It is part of the state-owned France Télévisions group, along with France 3, France 4, France 5 and France Ô. France Télévisions also participates in ARTE, EuroNews, several cable/satellite thematic channels, and Mediamétrie.

Since 03:20 CET on 7 April 2008, all France 2 programming has been broadcast in 16:9 widescreen format over the analog SECAM air frequencies and the French DVB-T multiplex frequencies (known as Television Numerique Terrestre). A HD version of France 2 has been broadcasting via DVB-S Service CanalSat since 1 July 2008 and on DVB-T since 30 October 2008.

Originally under the ownership of the RTF, the channel went on the air for the first time on 1 January 1964 as RTF Télévision 2. Within a year, ORTF was rebranded as La Deuxième Chaîne (The Second Channel). Originally, the network was broadcast on 625-line transmitters only in preparation for the discontinuation of 819-line black & white transmissions and the introduction of color. The switch to color occurred at 14:15 CET on 1 October 1967, using the SECAM system. La Deuxième Chaîne became the first color television channel in France although TF1 would not commence color broadcasting on 625-lines until 20 December 1975. Such technology later allowed the network to air programming in NICAM stereo (compatible with SECAM).

The present channel is the direct successor of Antenne 2, established under a 1974 law that mandated the breakup of ORTF into seven distinct organisations. Three television “programme corporations” were established in 1975 – TF1, Antenne 2 and FR3, now France 3 – alongside Radio France, the production corporation Société française de production, the public broadcasting agency TéléDiffusion de France and the Institut national de l’audiovisuel. Antenne 2 and the other corporations were constituted as limited companies with the state controlling 100% of their capital. Although the three channels were set up as competitors vying for advertisers, they retained a collective monopoly over television broadcasting in France that was not repealed until 1981. Privately owned channels such as Canal+ and La Cinq (now superseded by France 5) soon became major competitors to the state-owned channels after the state monopoly was lifted. The breakup of ORTF had been intended to stimulate competition between the public channels but failed in this aim; both TF1 and Antenne 2 came to rely on a diet of popular entertainment shows alongside cheap American imports, seeking to maximise ratings and attract advertisers football shirt store.

TF1 was privatised in 1987, radically affecting the balance of the French television market. The remaining state-owned channels came under severe pressure from their private competitors and lost 30% of their market share between 1987 and 1989. In an effort to save them, a single director-general was appointed to manage both Antenne 2 and FR3 and the two channels merged to form the France Télévisions group. They were renamed in 1992 as France 2 and France 3 respectively.

By 1995 best sweater shaver, the combined audience share of the two state-owned channels was 41%, with France 2 in particular being heavily dependent on advertising and sponsorship revenues, which comprised 43.8% of its budget by 1996. The focus on ratings led to strong rivalry with TF1, for instance prompting the two channels to broadcast popular shows and news programmes in the same timeslots. TF1 and France 2 compete for the same demographics; dramas (including American imports), game shows and light entertainments form the dominant mix on both channels.

From 1975, Antenne 2 was available in Italy (regions of Tuscany, Lazio, Lower Veneto and parts of Lombardy and Liguria) using SECAM and since 1983 using PAL until 2003 when the frequencies were sold to various television networks like such as Canale Italia and Gruppo Editoriale L’Espresso.

Since 11 December 2006, France 2 was again made available across Italy on Digital terrestrial television until 7 June 2007, when it was replaced by all-news French TV network France 24.

France 2 is now only available in Aosta Valley due to Italian self-government laws, and in the border zones because of natural spillover.

In March 1986, an Antenne 2 news team was kidnapped in Beirut while reporting on the Lebanese Civil War. Philippe Rochot, Georges Hansen, Aurel Cornéa and Jean-Louis Normandin were four of many Western hostages held by terrorists during the conflict. During the opening sequences of Antenne 2 news bulletins, the headlines would be followed by a reminder of the French hostages held in Lebanon, including others such as Michel Seurat and Jean-Paul Kaufman, with names, photos and the length of their captivity. Within a year, most of the news team had been released and returned to France, but the reminders continued until all the hostages had been freed.

On 30 September 2000 France 2 aired the famous footage of the shooting of Muhammad al-Durrah in the Gaza Strip. The scene was filmed by a Palestinian journalist, Talal Abu Rahma, who worked for the station. The voiceover, blaming the killing on fire from the Israeli Defence Forces, was provided by the channel’s reporter Charles Enderlin. Subsequently that account was put in doubt, with others suggesting that the fatal shots could not have come from the IDF position. France 2 later launched libel actions against commentators who alleged that the incident was staged. Although France 2 initially won a case against one of those critics, Philippe Karsenty, that judgment was overturned on appeal in May 2008. Based upon evidence presented by Karsenty, the court held that libel allegations could not be supported and upheld Karsenty’s right to criticize the station over its coverage of this affair.

France 2 has been accused of airing misleading footage of the event that was biased against Israel during the 2008–2009 Gaza conflict. It aired portion of a video that purported to show destruction caused by the Israel Air Force in January 2009, but was shown to be a different incident from 2005 in which the IDF denied having any involvement. After being alerted to the error by bloggers, France 2 acknowledged the error and formally apologized in the magazine Le Figaro, saying that it was an “internal malfunction” caused by their staff having “worked too fast.”

France 2 has been accused of knowingly producing and airing a news item whose key part it fabricated and staged.

On Thursday, 7 March 2013, France 2 aired an eight-minute investigative report purporting to expose a weapons smuggling channel from Serbia to France. The report authors, journalists Franck Genauzeau and Régis Mathé, traveled to Serbia in February 2013 where they filmed a story claiming that Serbia is a hub for international weapons smuggling. Among its footage, the report showed two masked men – identified as Serbian weapons smugglers – who talked about their supposed illegal activity while showing off some of the weaponry: in particular two hand guns and one AK-47 Kalashnikov. They’re also shown firing off rounds in the woods.

After the report aired, the Serbian police’s criminal department (UKP) conducted a month-long investigation, revealing its findings in May 2013 that parts of the French news story were staged with full knowledge of the two France 2 journalists.

According to the police report, Genauzeau and Mathé arrived in Belgrade where they hired a local media fixer named Aleksandar M. who was employed at a Serbian news agency, giving him the task of finding weapons smugglers willing to go before a camera. Aleksandar M. apparently contacted his cousin Nenad Mirković and told him that the French were willing to pay €800 for weapons smugglers. At this point Mirković decided that he himself will appear on camera and also contacted his friend Žarko Blagojević to do the same. In order to make their act more credible, they then obtained two handguns – Zastava 9mm and 7.56mm – from Blagojević’s father-in-law and father respectively. They also decided to get an automatic weapon by buying it from certain Milorad Novaković, a resident of Umka. Apparently, the two first offered him €200, but Novaković wanted €350, at which point they went back to two French journalists asking for more money and getting it.

Coached by Genauzeau and Mathé, the footage featuring masked Blagojević and Mirković was shot at a house owned by Blagojević’s friend in Umka. Afterwards, they went into the nearby woods in Duboko near Umka where they fired off a few rounds for the cameras. They then returned the two handguns to Blagojević’s father and father in law before selling the Kalashnikov for €100. According to the Serbian police report, Aleksandar M. was paid €300 by the French journalists while Mirković and Blagojević split the €800 between themselves.

Serbian foreign minister Ivan Mrkić reacted to the police report by “seeking explanations from France as the ministry looks to make sure the untruths from the report are clarified”.

Hochschulradio in Schweden

Die Hochschulradios in Schweden kooperieren innerhalb des Zusammenschlusses Studentradion i Sverige (SRS), bei dem unter anderem Redaktionen zusammenarbeiten, Einsätze bei Festivals und Veranstaltungen koordiniert sowie die Voraussetzungen für die Wirtschaftlichkeit geschaffen werden phone running band. Als größter unter den schwedischen Hochschulradiosendern und zweitgrößter Europas gilt Radio AF in Lund, der seine Sendungen in der „AF-Burg“ (AF-borgen), dem Haus der Akademiska Föreningen, produziert. Rund 130 Studenten arbeiten für den Sender, dessen Beiträge sich hauptsächlich um das Studentenleben in der Stadt drehen football shirt store.

Bei den Mitgliedsstationen des SRS begann die Karriere mehrerer bekannter schwedischer Medienpersönlichkeiten. Dazu zählen das schwedische Komikerduo Anders & Måns und die Journalistin Karin Hübinette, die beide beim Lund studio 3 arbeiteten. Anja Kontor, Moderatorin des TV-Abendmagazins Go’kväll, und Anders Holmberg, Journalist und SR-Radiomoderator, wirkten in Uppsala. Auch Uje Brandelius, der schon als Musiker, Sänger der Band Doktor Kosmos, Journalist beim Arbetarbladet, SR und SVT-Moderator und Pressesekretär der Vänsterpartiet arbeitete, fing beim Uppsaler Hochschulradio an.

Van G. Garrett

Van G. Garrett is an American author and poet. He is also a teacher, novelist and photographer. Garrett’s poetry has appeared in a number of well-known American literary journals, including: African American Review; ChickenBones; Drumvoices Revue football shirt store; Obsidian III water flask bottle; phati’tude Literary Magazine; Pittsburgh Quarterly; Potomac Review; and StepAway Magazine. His works have also been published internationally, including in: Istanbul Literature Review (Turkey); One Ghana, One Voice; Poems Niederngasse (Switzerland) best running phone holder; and White Chimney (UK). Garrett often writes poetry with haiku or kwansaba structures. As of 2014, two volumes of Garrett’s poetry and one novel have been published.

Van Garrett was born in Wharton, Texas. In 1999, he graduated from Houston Baptist University with a Bachelor of Arts in Mass Media and English. In 2002 and again in 2004, Garrett was awarded a Callaloo Creative Writing Fellowship for poetry. In 2006, he received a Master of Arts in Interdisciplinary Studies from the University of Houston–Victoria. Garrett continues to support an interdisciplinary approach through his focus on ekphrastic interpretation of art. In 2006, Garrett also received a Hurston/Wright Fellowship at American University.

Upon being awarded the Dr. Kwame Nkrumah International Study Scholarship in 2008, Van G. Garrett studied African American Sociolinguistics and African Philosophy at the University of Ghana. He traveled within Ghana, teaching and reading poetry, and practicing photography. Also in 2008, Garrett’s first book of poetry was published. He was a Book-in-a-Day (BID) Fellow in 2010, participating in workshops and cultural fairs in Tuscany. In conjunction with the Writers In The Schools (WITS) program, in 2011 Garrett served as a writer-in-residence in Latvia, teaching creative writing and reading poetry at a White Night festival.

Van G. Garrett has led creative writing workshops at the Museum of Fine Arts, Houston, and the Contemporary Arts Museum Houston. His visual art has been exhibited by or displayed at the Museum of Fine Arts Houston, University of Rhode Island, and Rice University, and Aurora Picture Show.Garrett has received a Poets & Writers grant, participating in its Readings & Workshops program and has judged National Poetry Slam and ARTlines Poetry Competition events thermos sale.